Afspraak
Voor het maken van een afspraak of aanvragen van een visite kunt u op werkdagen bellen tussen 8–10 uur op 038 – 4532636
Voordat u contact opneemt met de praktijk kunt u de website Moet ik naar de dokter raadplegen. Binnen 1 minuut krijgt u een advies.
Wanneer u de praktijk belt vraagt de assistente naar uw klachten om de ernst van uw klachten in te schatten. Naar aanleiding van uw klachten geeft zij een telefonisch advies, overlegt ze met de huisarts of maakt ze een afspraak voor het (telefonische) spreekuur met u. Afspraken plannen we op basis van urgentie (urgente afspraken gaan voor). Een consult duurt in principe 10 minuten en is bedoeld voor één klacht. Als u meer dan één klacht heeft plant de assistente hiervoor een dubbel consult.
Op woensdag is er een spreekuur van 17 – 18 uur en op vrijdagochtend van 7 – 8 uur.
Visite
Mocht u zelf niet naar de praktijk kunnen komen, maar wel gezien moeten worden door een van onze huisartsen, dan is het mogelijk dat de huisarts u thuis bezoekt. De assistente spreekt met u af welke dag dit zal zijn.
Telefonisch spreekuur
Soms spreekt de assistente met u af dat de huisarts telefonisch contact met u opneemt. Bijvoorbeeld om uitslagen van een onderzoek te bespreken of voor een klacht of medisch probleem die zich er voor leent.
Overleg assistente
Als u vragen heeft aan de assistente waar u dezelfde dag antwoord op wilt krijgen verzoeken wij u voor 10.00 uur contact op te nemen.
Uitslagen
Voor uitslagen van onderzoeken kunt u elke dag bellen tussen 13.00 – 13.30 uur. U moet zelf bellen met de praktijk voor het opvragen van een uitslag van bijvoorbeeld bloedonderzoek of een foto. Na bloedonderzoek en een röntgenfoto is de uitslag meestal na 1 tot 3 werkdagen bekend. Uitslagen van kweekjes of onderzoeken van afgenomen weefsel kan één tot twee weken duren.
Onderzoek urine
U kunt uw urine dagelijks tot 10 uur bij ons inleveren. Wij verzoeken u om samen met de urine dit ingevulde formulier in te leveren? De uitslag van het onderzoek is dezelfde dag bekend.
Herhaalmedicatie
Via mijngezondheid.net of de app Medgemak + kunt u online herhaalrecepten aanvragen
U kunt ook bellen met de receptenlijn 038 – 4532636, keuze 2.
Spreek duidelijk via de receptenlijn in:
- Naam, adres en geboortedatum
- Het medicijn dat u nodig heeft, dosering en de reden van gebruik
- De apotheek
Ook kunt u medicatie bestellen door de medicatiedoosjes in de brievenbus buiten of binnen te doen.
Medicijnen voor 10:00 uur besteld kunnen na 2 werkdagen opgehaald worden bij de apotheek
Patiëntenportaal MijnGezondheid.net
MijnGezondheid.net is uw persoonlijke zorgdossier op internet en biedt u de mogelijkheid gezondheidszaken makkelijk, veilig en snel te regelen.
U kunt van MijnGezondheid.net gebruikmaken, als uw huisarts of apotheker u heeft aangemeld. Uw huisarts/apotheker bepaalt welke acties u kunt uitvoeren op het portaal. Zij zijn immers ook verantwoordelijk voor het afhandelen van de aangevraagde acties.
Wilt u gebruik maken van MijnGezondheid.net? Meld u dit dan bij de assistente, zij zal u dan een uitnodiging sturen.
Bekijk hieronder de informatie-video ‘MijnGezondheid.net’ van PharmaPartners voor meer informatie.
- Een afspraak inplannen bij uw huisartsenpraktijk
- Een medisch dagboek bijhouden
- Online een vraag stellen aan uw huisarts/apotheker
- Inzicht in uw medische dossier
- Herhaalmedicatie bestellen
- Inzicht in uw onderzoek uitslagen
Inloggen bij MijnGezondheid.net
Heeft u nog geen account bij MijnGezondheid.net?
Meld u aan via: https://hom