
Afspraak
Voor het maken van een afspraak of aanvragen van een visite kunt u op werkdagen bellen tussen 8–10 uur op 038 – 4532636
Voordat u contact opneemt met de praktijk kunt u de website Moet ik naar de dokter raadplegen. Binnen 1 minuut krijgt u een advies.
Wanneer u de praktijk belt vraagt de assistente naar uw klachten om de ernst van uw klachten in te schatten. Naar aanleiding van uw klachten geeft zij een telefonisch advies, overlegt ze met de huisarts of maakt ze een afspraak voor het (telefonische) spreekuur met u. Afspraken plannen we op basis van urgentie (urgente afspraken gaan voor). Een consult duurt in principe 10 minuten en is bedoeld voor één klacht. Als u meer dan één klacht heeft plant de assistente hiervoor een dubbel consult.
Op woensdag is er een spreekuur van 17 – 18 uur en op vrijdagochtend van 7 – 8 uur.
Visite
Mocht u zelf niet naar de praktijk kunnen komen, maar wel gezien moeten worden door een van onze huisartsen, dan is het mogelijk dat de huisarts u thuis bezoekt. De assistente spreekt met u af welke dag dit zal zijn.
Telefonisch spreekuur
Soms spreekt de assistente met u af dat de huisarts telefonisch contact met u opneemt. Bijvoorbeeld om uitslagen van een onderzoek te bespreken of voor een klacht of medisch probleem die zich er voor leent.
Overleg assistente
Als u vragen heeft aan de assistente waar u dezelfde dag antwoord op wilt krijgen verzoeken wij u voor 10.00 uur contact op te nemen.


Herhaalmedicatie
Via mijngezondheid.net of de app Medgemak + kunt u online herhaalrecepten aanvragen
U kunt ook bellen met de receptenlijn 038 – 4532636, keuze 2.
Spreek duidelijk via de receptenlijn in:
- Naam, adres en geboortedatum
- Het medicijn dat u nodig heeft, dosering en de reden van gebruik
- De apotheek
Ook kunt u medicatie bestellen door de medicatiedoosjes in de brievenbus buiten of binnen te doen.
Medicijnen voor 10:00 uur besteld kunnen na 2 werkdagen opgehaald worden bij de apotheek
Patiëntenportaal MijnGezondheid.net
MijnGezondheid.net is uw persoonlijke zorgdossier op internet en biedt u de mogelijkheid gezondheidszaken makkelijk, veilig en snel te regelen.
U kunt van MijnGezondheid.net gebruikmaken, als uw huisarts of apotheker u heeft aangemeld. Uw huisarts/apotheker bepaalt welke acties u kunt uitvoeren op het portaal. Zij zijn immers ook verantwoordelijk voor het afhandelen van de aangevraagde acties.
Wilt u gebruikmaken van MijnGezondheid.net? Meld u dit dan bij de assistente, zij zal u dan een uitnodiging sturen.

Bekijk hieronder de informatie-video ‘MijnGezondheid.net’ van PharmaPartners voor meer informatie.
- Een afspraak inplannen bij uw huisartsenpraktijk
- Een medisch dagboek bijhouden
- Online een vraag stellen aan uw huisarts/apotheker
- Inzicht in uw medische dossier
- Herhaalmedicatie bestellen
- Inzicht in uw onderzoek uitslagen
Inloggen bij MijnGezondheid.net
Heeft u nog geen account bij MijnGezondheid.net?
Meld u aan via: https://home.mijngezondheid.net/aanmelden/
Toegang Medisch Dossier door de Huisartsenpost
Wanneer u contact heeft met de huisartsenpost kunnen de medewerkers die betrokken zijn bij uw contact uw actuele medische gegevens inzien. Uw huisarts ontvangt van het contact met de huisartsenpost een waarneembericht. Zo weet uw huisarts over welke klacht er contact is geweest en hoe u geholpen bent. Wilt u niet dat deze gegevens te zien zijn voor de huisartsenpost, dan kunt u dit met uw huisarts bespreken. Alleen de huisartsen, assistentes en verpleegkundigen van de huisartsenpost en van huisartsenpraktijk de Turfmarkt hebben toegang tot al uw gegevens. Dit is nodig om ons werk op een verantwoorde manier te doen.
Je wordt 16 jaar
Wanneer je 16 wordt mag je volgens de wet zelf beslissen over een medische behandeling en beheer je zelf je medische gegevens. Dat betekent dat je medische gegevens niet meer zonder jouw toestemming met anderen (ook niet met je ouders) zullen worden gedeeld. Daarom is het belangrijk dat we je eigen 06-nummer en mailadres in het systeem hebben staan. Wil je dit aan ons doorgeven? Dit kan direct bij ons aan de balie, per post of via de mail: info@huisartsberkum.nl.
Voor het delen van gegevens met bijv. de apotheek of het ziekenhuis moet er toestemming vastgelegd worden bij het Landelijk Schakelpunt. Dat leggen we graag direct vast. Je kunt je ook aanmelden voor aanmelden, online inzage in een gedeelte van je dossier, digitaal een vraag stellen of herhaalmedicatie aanvragen. Dit kun je regelen via www.mijngezondheidnet.nl. Hiervoor heb je een DigiD nodig.